Maatregelen voor het verifiëren van beoordelingen
Onze producten worden uitsluitend beoordeeld door klanten die deze daadwerkelijk hebben gekocht. Elke hier vermelde beoordeling is van een echte klant voor zijn werkelijke bestelling in onze winkel. Met welke maatregelen we dit in ons beoordelingsproces zekerstellen, wordt hieronder kort toegelicht.
Wanneer en Hoe?
Ongeveer 5 tot 10 dagen na het voltooien van een bestelling vragen we de klant om een beoordeling te geven. De uitnodiging wordt per bestelling verzonden via een e-mail naar het e-mailadres dat voor de bestelling werd gebruikt.
Als er binnen de volgende 7 dagen geen beoordeling wordt gegeven, herinneren we met een e-mail nogmaals aan de mogelijkheid. Daarna versturen we geen verdere uitnodigingen.
De e-mail bevat een voor deze bestelling geldige gecodeerde link, waarmee een beoordeling kan worden gegeven. Zodra de beoordeling voor een bestelling is gegeven, kan er geen extra beoordeling worden gedaan.
Er kan niet anoniem of zonder een bestelling worden beoordeeld.
Hoe werkt het?
Een bestelling kan met 1 tot 5 sterren (beoordelingscijfers) beoordeeld worden. Uit het eenvoudige gemiddelde van de beoordelingscijfers van alle afgegeven productbeoordelingen wordt vervolgens een totaalscore berekend.
De waardering is als volgt gedefinieerd:
- 5 sterren: Vind ik geweldig
- 4 sterren: Vind ik leuk
- 3 sterren: Niet slecht
- 2 sterren: Vind ik niet leuk
- 1 ster: Vind ik helemaal niet leuk
Naast de beoordelingscijfers moet de klant ook nog een korte titel en commentaar geven om zijn ervaringen in eigen woorden te delen.
Publicatie
Bij het indienen van de beoordeling moet de klant expliciet instemmen met de publicatie van de beoordeling op onze site. Alleen de voornaam van de klant, de sterrenbeoordeling, en de titel en beschrijving in eigen woorden worden gepubliceerd. Er worden geen persoonsgegevens zoals achternamen gepubliceerd.
Beïnvloeding
Wij bieden geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het geven van een positieve beoordeling of voor het intrekken van een negatieve beoordeling. Alleen als compensatie voor de moeite van het geven van feedback, belonen wij de gegeven beoordeling soms met acties zoals vouchers of terugbetalingen. Voor de "beloning" maakt het niet uit of de gegeven beoordeling positief of negatief is. Het resultaat van de beoordeling (positief/negatief) wordt niet beïnvloed. Wij vinden het belangrijk om feedback van de klant te ontvangen, wat zonder prikkels zelden gebeurt.
Beoordelingen van derden
Voor onze winkel zijn er geen beoordelingen van derden, zoals bijvoorbeeld via Google, Trusted Shop, ...
Klantenbeoordelingen
1 – Het cijfer 50, gekozen als compositie, heeft 48 foto's voor de vijf en 48 foto's voor de nul, wat een totaal van 96 foto's oplevert.
2 – De afmeting van elke foto is vast maar verschilt afhankelijk van de positie in de vijf en de nul.
3 – Bij mijn fotoselectie, gestructureerd of al in JPG-formaat, had ik onterecht gedacht om ze opnieuw te dimensioneren. Afhankelijk van de positie van de foto en de afmeting op die positie is het beter om het bijsnijden op elke positie uit te voeren, wetende dat de grootte al door het systeem is geoptimaliseerd. Het is mogelijk om de grootte te vergroten en elke foto te centreren.
4 – De foto's kunnen willekeurig worden geplaatst, volgens de naam die aan de foto is toegekend, of op opnamedatum (let op: deze data kunnen die van de overdracht naar de computer zijn en niet van de opname).
5 – Om een chronologie te verkrijgen op basis van de datum van het evenement, hebben we gekozen voor een organisatie op naam van de opname door ze te hernoemen van 01xxx.jpg tot 96xxx.jpg.
6 - De foto's van 01 tot 48 bevinden zich in het cijfer vijf en die van 48 tot 96 in het cijfer nul.
7 _ De indeling in het cijfer nul stelde ons voor een uitdaging omdat de foto's afwisselend van de ene naar de andere kant versprongen en niet onze gewenste volgorde volgden.
We wilden dat het rechterdeel correspondeerde met één kind en het linkerdeel met een ander.
We konden deze keuze realiseren door de foto's ter plaatse te wisselen, maar we verkozen de foto's te hernummeren volgens hun bezette plaats.
8 – Als de foto ongeschikt is voor het door het systeem voorgestelde kader, is het gemakkelijk om deze naar een geschiktere plaats te wisselen door te ruilen met een andere, wat nodig was voor 2 foto's.
Conclusie: we hebben precies kunnen bereiken wat we wilden.
